Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Hieronder vind je de afspraken terug die CIC, Quest-it en Cindy Sallaerts met jou wil maken. We vinden het belangrijk om hierover transparant en duidelijk te zijn. Deze afspraken zijn dynamisch en kunnen evolueren. We vragen je dan ook bij elke inschrijving om deze te lezen en goed te keuren.

Inschrijving

De inschrijving voor een traject gebeurt via de website of via een mail naar cindy@cindysallaerts.be. Indien je op een andere manier wenst in te schrijven, kan je mailen naar info@cindysallaerts.be. Vanaf de bevestiging van je inschrijving, ben je definitief ingeschreven en gelden de voorwaarden zoals hierna beschreven.

Herroepingsrecht voor consumenten

De wet voorziet een herroepingsrecht voor consumenten bij aankoop van goederen of diensten via het internet. Consumenten zijn klanten/deelnemers die geen professional noch een bedrijf zijn. 

.Bij inschrijving voor een traject:
Consumenten hebben tot 14 kalenderdagen na de dag van inschrijving alsnog de mogelijkheid om ervan af te zien en dit voor zover het traject in deze periode nog niet is doorgegaan en/of bijgewoond door de consument. In deze gevallen erkent de consument uitdrukkelijk dat hij zijn herroepingsrecht verliest.
Een herroeping van de overeenkomst is ook mogelijk als de uitvoering van de overeenkomst aanvat tijdens de herroepingstermijn. Evenwel zal de consument in dat geval aan de onderneming een evenredig bedrag moeten betalen voor hetgeen reeds is geleverd op het moment dat de consument de onderneming ervan in kennis heeft gesteld dat hij zijn herroepingsrecht uitoefent, vergeleken met de volledige uitoefening van de overeenkomst. Dit evenredige bedrag dat de consument aan de onderneming moet betalen wordt berekend op grondslag van de totale prijs zoals vastgelegd in de overeenkomst.
De consument zal het herroepingsrecht echter niet kunnen uitoefenen na een volledige uitvoering van de dienst, als de uitvoering is begonnen met zijn uitdrukkelijke voorafgaande instemming en als de consument erkend heeft dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de overeenkomst volledig is uitgevoerd door de onderneming. 

Betaling facturen

De facturen zijn betaalbaar binnen de termijn zoals bepaald op de factuur en alleszins voor de start van het traject zelf.
Indien je gebruik maakt van de KMO-portefeuille, dan dient het aanvraagproces te zijn opgestart ten laatste 14 dagen na de start van het traject.

Alle klachten m.b.t. de factuur moeten ons binnen de acht kalenderdagen na de factuurdatum schriftelijk bereiken en dit door middel van een e-mail naar cindy@cindysallaerts.be, waarvan de ontvangst door ons moet worden bevestigd. Na deze termijn is de klacht onontvankelijk.

Bij laattijdige betaling van facturen, zullen wij de volgende stappen ondernemen:

  • We zullen een herinneringsmail sturen of contact met je opnemen om het hierover te hebben.
  • Indien er vervolgens opnieuw niet betaald zou worden binnen een termijn van 14 dagen, dan zullen we de formele weg volgen met een aangetekende ingebrekestelling.
    De factuur zal dan automatisch worden verhoogd met volgende invorderingskost:
    - Facturen lager of gelijk aan 150 euro: aanmaningskosten t.w.v. 20 euro.
    - Facturen tussen 150,01 euro en 500 euro: aanmaningskosten t.w.v. 30 euro + 10 procent van het verschuldigde bedrag.
    - Facturen hoger dan 500 euro: aanmaningskosten t.w.v. 65 euro + 5 procent van het verschuldigde bedrag met een maximum van 2000 euro.
    Het is ons toegelaten de cursist de toegang tot de cursus te weigeren.

Annuleringsvoorwaarden

Annulering door een deelnemer
We ervaren het geregeld dat ingeschreven deelnemers redenen hebben om te annuleren. En dat zijn meestal ook goede redenen. Alleen is het voor ons onmogelijk om hier in mee te gaan zonder de goede werking van de organisatie in het gedrang te brengen.
Voor de trajecten gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:
- Tot 4 maanden voor de start van het traject kan je annuleren mits betaling van 25% van de deelnameprijs
- Tot 2 maanden voor de start van het traject kan je annuleren mits betaling van 50% van de deelnameprijs

Je kan alleen per brief of e-mail annuleren waarvan de ontvangst tevens door ons bevestigd werd.

Annulering door CIC, Quest-it, Cindy Sallaerts
Indien het minimum aantal deelnemers voor een traject niet wordt gehaald of ingeval van onvoorziene omstandigheden of overmacht (ziekte trainer, …) , behouden we ons het recht voor om het traject niet te laten doorgaan. Eventueel kan het traject worden verschoven naar andere data. De deelnemer heeft steeds het recht om te weigeren het traject te volgen op deze nieuwe data. In dat geval of indien het traject niet wordt verschoven naar andere data, zal het betaalde inschrijvingsgeld volledig worden terugbetaald, zonder intresten.

Meningsverschillen en eventuele conflicten

Er werd reeds verduidelijkt welke stappen we zullen zetten indien facturen niet of laattijdig betaald worden en welke mogelijkheden deelnemers hebben om te annuleren. In het geval er over andere zaken een meningsverschil zou zijn tussen ons, dan engageren we ons beiden om in eerste instantie constructief, open en eerlijk met elkaar in dialoog te gaan met het oog op het vinden van een oplossing die voor beiden werkt. Als blijkt dat een gesprek met elkaar niet meer zou kunnen om welke reden dan ook, dan zullen we een erkend bemiddelaar aanstellen om samen met hem/haar naar een oplossing te werken. We engageren ons om minstens 2 volwaardige sessies te doorlopen bij deze bemiddelaar, alvorens er eventuele stappen worden genomen naar een Rechtbank om het geschil te laten beslechten. De kosten van deze bemiddeling worden gelijk verdeeld tussen ons. Indien het aangegane bemiddelingsproces niet resulteert in een oplossing voor het conflict, dan kan het worden voorgelegd aan de bevoegde Rechtbank ter beslechting.